Silvia och Selma

Idag när jag och Jonatan var på rast hörde vi något ljud. Det lät som att någon försökte ryta. Bakom ett träd så såg vi en liten lejonunge. Hon kunde inte prata, hon kunde bara säga "mamma" vad vi hörde iaf ;)
Sedan så kom en till lite äldre lejonunge. Hon kunde prata. Vi visste inte vilka som var deras föräldar eller om de änns hade några. Den äldre lejonungen sa att hon hette Silvia och den yngre hette Selma. De var kusiner och hade tappat bort sina föräldrar. Jag frågade henne vilken grupp de var med i, men hon visste inte. Men då frågade jag henne om hon visste vad stjärnans grupp var, och då kom hon på att hennes Pappa hade sagt till henne att hon var med där. Apsson sa åt ungarna att de skulle in i hans flygande maskin, galna gänget var på väg. Men då sa hon att hennes lärare hade sagt att man inte ska lyssna på såna som man inte känner, och hur vi än tjatade så lyssnade hon inte på oss, och när jag berättade om galna gänget så trodde hon att det bara var en lek.

Zira kom, och hon lurade Silvia att hon var snäll men inte vi. Silvia trodde henne fastän vi tjatade att hon inte skulle lyssna på Zira. Zira sa åt ungarna att hoppa upp på sin rygg, och de lyssnade på henne. Då sprang hon därifrån långt bort. Apis, Apsson och några andra skulle följa efter Zira. Apssons 2 barn Sofia och Max fick följa med. Inte Johan, för han var för liten, men han ville göra det. Då sa nån att han kunde väl leka med lejonungarna istället. Då gick han till lejonungarna, och frågade om de ville leka. Men lejonungarna ville följa efter Zira. De började springa samma väg som Zira hade sprungit. Efter de följde Lisa och dem, Deras lärare och 3:ornas läraren. Efter en stund kom de tillbaka iaf. En väldigt kort stund faktist. Zira var borta och alla var i säkerhet. Då kom Silvias/Selmas mamma. Jag vet inte vems det var men hon tog med sig de :D Jag tror nog att hon har lärt sig något nu, och att galna gänget faktist inte är en lek ;)

/celine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0